|
 
 
Osman Tufan, 10 Şubat 2012 Cuma
 
Kingdoms of Amalur: Recogning ilk bakışta Elder Scrolls ve Fable serilerinin bir karışımı gibi görünebilir. Bunu Oblivion’un üçüncü kişi bakış açısından oynananı ve daha çok kombolusu gibi düşünebilirsiniz ama aslında durum öyle değil. Kindoms of Amalur bu serilere benziyor olsa da kendine özgü farklı bir atmosferi ve oynanışa sahip.


Kingdoms of Amalur gerçekten insanı içine çeken bir oyun. Oyunumuz karakterimizin ölümüyle başlıyor. Kara büyüyle ölümlü insanlara öldükten sonra yeniden doğmayı sağlamaya çalışıyorlar ancak bir şeyler ters gitmiş olacak ki yeniden canlanmış olsak da hafızamızı kaybediyoruz. Amalur dünyasında medyumlar (fateweavers) önemli bir yer kaplıyor. Medyumlar kişilere hayatlarının nasıl ilerleyeceğini söyleyebiliyorlar ama biz yeniden doğmuş biri olarak herhangi bir kadere sahip değiliz. Görevler en başta ölmeden önce kim olduğumuzu bulmak üzerine kurulu olsa her zaman olduğu gibi işler daha da karmaşık bir hal alıp dünyayı kurtarma görevine dönüşüyor.


Oyunumuzun başında karakterimizin ırkını ve temel görünüşünü seçebiliyoruz. Oyunun başında sınıf seçimi yok. Bunun yerine üç farklı yetenek üzerinde tecrübe puanlarınızı paylaştırıp seviyenizi arttırmaya çalışıyorsunuz. Yetenek listesinde temel olan warrior, rogue ve mage yetenekleri bulunuyor. Bu yetenekler üzerinde puanlarınızı harcadıkça yeteneğe göre belirli “destiny”ler (kader) açabiliyorsunuz. Bu açılan özellikler harcadığınız puanlara göre değişiyor. Örneğin puanlarınızı Warrior üzerine harcarsanız Might adı verilen destiny açılıyor ve bir çok bonusa sahip oluyorsunuz.


Rogue üzerine harcarsanız Finesse adı verilen destiny sayesinde uzun mesafeli silahlarda verdiğiniz hasar artıyor ve birden fazla yetenek üzerinde harcama yaparsanız Battlemage gibi özellikler sayesinde aynı anda sihir ve yakın dövüş gücünüzü arttıran bonusa sahip olabiliyorsunuz. Aslına bakarsanız sadece tek bir yetenek yerine birden fazla yetenek üzerine harcama yapmak daha mantıklı çünkü ileri seviyelerde tek bir yetenek üzerindeki bonuslar çok da özel görünmüyor.


Seviyeniz her arttığında pasif bir özelliğe de bir puan harcayabiliyorsunuz. İksir yapımı, insanları ikna etme, gizli nesneleri görebilme, kilitleri açabilme gibi. Ayrıca oyunda belli bir ücret karşılığında bir özelliğinizi arttırabilen eğitmenler de mevcut.
Oyun her RPG’de olduğu gibi görevlere ayrılmış durumda. Oyunun başlarında ana hikaye ile ilgili görevler alıyorsunuz ancak oyunda ilerledikçe yan görevler ve loncaların özel görevlerini alabiliyorsunuz. Daha önemli görevler görev listesinin yukarısında görünüyor. Loncaların görevleri ayrıca çok güzel hazırlanmış. Bazı görevlerde bu grupların isterseniz yararına isterseniz de zararına çalışabiliyorsunuz. Bu görevler oyunun evrenini tanımanız açısından çok faydalı ve oyundaki medyumların dünyayı ne kadar etkilediklerini görebiliyoruz.


Sonra elimizde yan görevlerimiz bulunuyor. Bunların içinde birkaç tanesi ilginç olsa da bir yerden sonra standart hizmetçilik görevlerine dönüşüyorlar. Bu görevlerde aslında çok iyi yazılmış diyaloglar eziyet gibi gelmeye başlıyor. Bunları yapmak tabi ki sizin seçiminize kalan bir şey ve oyunun hikayesinin tamamını öğrenmek isteyenler için güzel bir deneyim yaşatabilirler ama genelde 25 saatlik bir oyunun gereğinden fazla uzamasına neden oluyorlar. Oyundaki bir diğer problemse karakterinizin çok kolay güçlenmesi. Canınızın yenilenmesini sağlayan taşları yapıp zırhınıza olabildiğince fazlasını ekleyince neredeyse yenilmez olabiliyorsunuz. Bir yerden sonra oyundaki çoğu yaratık gri renkte görünüyor ve bunun anlamı sizden çok daha güçsüz düşmanlar olmaları. Tabi bu onların size saldırmalarına engel değil. Mağaralar ve diğer kapalı alanlarda düşmanlarınız seviyenize uygun olarak geliyorlar ancak oyunda ilerledikçe o kadar güçlü oluyorsunuz ki oyun bir yerden sonra hack n’ slash oyunlarına dönüyor. Oyunun zorluğunu istediğiniz an değiştirebiliyorsunuz ama bu düşmanlarınızın taktiklerini değiştirmek yerine sadece daha fazla can puanına sahip olmalarını sağlıyor gibi görünüyor.


Oyundaki kombo temelli dövüş sistemi iyi görünüyor. Her bir silahın yetenek ağacında farklı yerleri var ve puanlarınızı farklı ve yeni kombolar ve teknikler üzerinde harcayabiliyorsunuz. Dövüşler Elder Scrolls serisindeki savunma ve saldırı temelli taktiklere göre oldukça hareketli. Aynı anda iki silah kullanabiliyorsunuz ve bu silahların ayrı tuşları oluyor. Eğer isterseniz hızlı saldırabildiğiniz hançer ve kılıç kombinasyonunu kullanabiliyorsunuz. İsterseniz ikinci silahınız olarak yay da seçebiliyorsunuz tabi ki.


Oyunda bulduğunuz nesnelerin ne kadar ender oldukları renk kodlarıyla gösterilmiş. Bazı zırhlarda değerli taşlar ekleyebileceğiniz bölmeler mevcut ve bu taşlar ateş hasarı, gündüz fazladan hasar, fazladan can ve mana gibi özellikler ekliyor. Bir ölüdeki veya bir sandıktaki nesneleri tamamen alabilirsiniz ancak oyunda elinizdeki nesnelerle bulduğunuz nesneleri karşılaştıran bir özellik de mevcut. Eğer faydası olmayan bir şey alırsanız tek bir tuşla hurda (junk) bölmenize atabiliyorsunuz. Junk bölmesinin iyi yanı bir tacire gittiğinizde tek bir tuşla o bölmedeki bütün eşyaları satabilmeniz. Bu kolaylık sayesinde genelde değerli ve değersiz eşyaları ayırmak çok kolay olduğundan fazla seçim yapmadan ne varsa topluyorsunuz ve para kazanmak çok daha kolay hale geliyor.


Son olarak oyunun grafiklerinden bahsedelim. Grafikler ve karakter tasarımları genel olarak World of Warcraft’la kıyaslanabilir. Yapımcılar parlak ve canlı grafikleri ve karanlık bir atmosferi aynı anda yaratmaya çalışmışlar gibi görünüyor. Karakter animasyonları dövüş sahnelerinde yeterli olsa da konuşmalarda dudak hareketleri ve yüz ifadelerinin günümüzün çok gerisinde olması çok büyük bir eksi. Bu açıdan aslına bakarsanız oyun daha çok MMORPG’lerden esinlenilmiş havası veriyor.

Kingdoms of Amalur: Reckoning’de yapılabilecek çok şey var ve ana hikayesi, lonca görevleri ve dövüş sistemiyle oynamanızı rahatlıkla tavsiye edeceğimiz bir oyun. Oyun bazı yerlerde kalite seviyesini aynı tutamasa da yine de piyasadaki oyunlara bakınca gerçekten güzel bir oyun. Grafik ve animasyonlar konusunda bazı eksiklerine rağmen Kingdoms of Amalur: Reckoning beklentileri fazlasıyla karşılıyor.




Yorum ekle
İsim soyad
:
Yorum
:
Bu incelemeyi puanla
:
Onay Kodu (5 Karakter) : Image Verification
Okuyamıyorsanız kodu değiştirin.
Onay Kodu Girişi :
Etik anlayışa uymayan, düzeysiz, birbirinin tekrarı ve ilgili içeriğin konusu ile bağdaşmayan yorumlar silinecektir. Yorumlarınızı anlaşılır bir yazı dili ile imla kurallarına uygun bir şekilde yapmaya, lütfen özen gösteriniz. Teşekkürler.
- Dijikent
Yorumlar
1
illegalizer , 15 Şubat 2012 Çarşamba | 23:31:01

yalnış dispel yaptıktan sonra mana bloke oldu onu açmanın bi yolunu biliyonmu admin büyü gücünü kullanmıyorum
Puan
10
İnceleme Sistemi : PS3
Diğer Sistemler : Xbox360, PC,
Tür : RPG
Yayıncı :
Yapımcı :
Çıkış Tarihi :
Dijikent Kingdoms of Amalur: Reckoning sayfası
 

Dijital Eğlence Yaşam Kültürü
DİJİKENT © 2007